Усувати бар'єри. Історія про те, як активісти створюють майданчики для вирішення проблем містян

Налагодити зв’язок між жителями та поліцейськими і розвинути правову спроможність громади – такі завдання поставили собі громадські активісти у Білій Церкві, що на Київщині.

Для початку вони вирішили організувати опитування мешканців. Як розповідає Інна Малишко, юристка Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку, хотіли з’ясувати, що члени громади думають про безпеку в місті та як оцінюють роботу поліції.

Для цієї роботи залучили шістьох студентів-волонтерів. Вони поспілкувалися з 850 жителями Білої Церкви. Як показали результати, більшість мешканців міста загалом добре ставиться до поліції і вважає, що поліція сприяє добробуту та безпеці громади.

«Загальний висновок опитування був таким, що молодь краще розуміє роботу поліції. Літні люди не довіряють поліції, вони дуже скептично ставляться до неї», – пояснює студентка Білоцерківського аграрного університету Тетяна Макаревська.

Активісти вирішили розвивати роботу з лояльною до правоохоронців аудиторією, тому стали організовувати зустрічі поліції зі школярами та студентами. Під час них поліцейські розповідали, чим і як займаються, а також відповідали на запитання.

«Ми хотіли розповісти дітям та молоді про роботу поліції, тому що підлітки, наприклад, бояться звертатися в поліцію», – пояснює Макаревська.

«Нам самим дуже цікаво. Ми юристи, і, можливо, будемо поліцейськими. Зараз нам важливо встановити контакт із людьми», – пояснює студентка Дарина Цепа.

bc1

На такий формат взаємодії охоче відгукнулися й дитячі садочки. Серед яких – Білоцерківський дитячий навчально-виховний комплекс. Його директорка Олена Золотаренко практикувала подібні зустрічі ще на попередньому місці роботи в іншому дитсадку, і зараз не сумнівається в їхній ефективності.

«Я не очікувала такої реакції від дітей. Після зустрічі вони ще десь два тижні гралися у поліцейських», – каже вона. За її словами, дітям дійсно цікаво, в чому полягає робота поліцейських. Вона говорить, що патрульні також обіцяють влаштовувати для дітей екскурсії до відділку поліції.

bc2

Активісти також організовували майстер-класи для мам та курси самооборони для жінок, на яких поліцейські показували методи захисту від нападників.

Проте лише зустрічами вони не обмежилися. Активісти ставлять собі амбітні цілі – створити безкоштовні громадські приймальні, у яких кожен охочий зможе отримати консультацію щодо структури, завдань та функцій поліції. На їхню думку, це сприятиме прозорій, ефективній роботі поліції та укріпить довіру до правоохоронців з боку громади.

Як розповідає Інна Малишко, приймальні працюватимуть у трьох локаціях: в університеті, в бібліотеці та в офісі партнерської організації. Консультуватимуть містян керівник приймальні та студенти-волонтери, які брали участь в опитуванні членів громади. Вони пройшли спеціальне навчання і зможуть підказати людям, куди звертатися з тим чи іншим питанням. Періодично консультаціях також братимуть участь поліцейські та психологи.

bc3Інна Малишко сподівається, що приймальні також будуть цікаві старшим людям.

«Наприклад, в бібліотеці, де буде працювати приймальня, збирається Академія пенсіонерів. Ми плануємо також налагодити співпрацю з Асоціацією ОСББ міста, і у нас таким чином в активі з’явиться більше літніх людей», – наголошує вона.

Громадські приймальні мають стати майданчиком для обміну досвідом та проблемами, де кожен мешканець міста матиме доступ до допомоги.