Як на Київщині волонтери планують консультувати мешканців щодо безпеки

Налагодити зв’язок між жителями та поліцейськими і розвинути правову спроможність громади – такі завдання поставили собі громадські активісти у Білій Церкві, що на Київщині.

Для початку вони вирішили організувати опитування мешканців. Як розповідає Інна Малишко, юристка Білоцерківського офісу Мережі правового розвитку. Каже, хотіли з’ясувати, що члени громади думають про безпеку в місті та як оцінюють роботу поліції.

Для цієї роботи залучили шістьох студентів-волонтерів. Вони поспілкувалися з 850 жителями Білої Церкви. Як показали результати, більшість мешканців міста загалом добре ставиться до поліції і вважає, що вона сприяє добробуту та безпеці громади.

«Загальний висновок опитування був таким, що молодь краще розуміє роботу поліції. Літні люди не довіряють поліції, вони дуже скептично ставляться до неї»,  пояснює студентка Білоцерківського аграрного університету Тетяна Макаревська.

Активісти вирішили розвивати роботу з лояльною до правоохоронців аудиторією, тому стали організовувати зустрічі поліції зі школярами та студентами. Під час них поліцейські розповідали, чим і як займаються, а також відповідали на запитання.

«Ми хотіли розповісти дітям та молоді про роботу поліції, тому що підлітки, наприклад, бояться звертатися в поліцію»,  пояснює Макаревська.

«Нам самим дуже цікаво. Ми юристи, і, можливо, будемо поліцейськими. Зараз нам важливо встановити контакт із людьми», – пояснює студентка Дарина Цепа.

На такий формат взаємодії охоче відгукнулися і дитячі садочки. Один з таких – Білоцерківський дитячий навчально-виховний комплекс. Його директорка Олена Золотаренко практикувала такі зустрічі ще на попередньому місці роботи в іншому дитсадку, і зараз переконана в їхній ефективності.

«Я не очікувала такої реакції від дітей. Після зустрічі вони ще десь два тижні гралися у поліцейських», – говорить вона. За словами директорки, дітям дійсно цікаво, в чому полягає робота поліцейських – патрульні також пообіцяли влаштовувати для дітей екскурсії до відділку.

Активісти, крім того, організовували майстер-класи для мам та курси самооборони для жінок, на яких поліцейські показували методи захисту від нападників. 

Проте лише зустрічами вони не обмежилися. А ставлять собі амбітні цілі – створити безкоштовні громадські приймальні, у яких кожен охочий зможе отримати консультацію щодо структури, завдань та функцій поліції. На їхню думку, це сприятиме прозорій, ефективній роботі поліції та укріпить довіру громади до правоохоронців.

Як розповідає Інна Малишко, приймальні працюватимуть у трьох локаціях – в університеті, в бібліотеці та в офісі партнерської організації. Консультуватимуть містян керівник приймальні та студенти-волонтери, які брали участь в опитуванні членів громади. Вони пройшли спеціальне навчання і зможуть підказати людям, куди звертатися з тим чи іншим питанням. Періодично в консультаціях також братимуть участь поліцейські та психологи.

Інна Малишко сподівається, що приймальні також будуть цікаві старшим людям.

«Наприклад, в бібліотеці, де буде працювати приймальня, збирається Академія пенсіонерів. Ми плануємо також налагодити співпрацю з Асоціацією ОСББ міста, і у нас таким чином в активі з’явиться більше літніх людей», – наголошує вона.

Громадські приймальні мають стати майданчиком для обміну досвідом та вирішення проблем, а кожен мешканець матиме доступ до допомоги.

Текст створено в межах роботи експертної групи «Взаємодія поліції та громади» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Фото: особистий архів Інни Малишко

Джерело: Сайт Центру інформації про права людини