Кейси

Інформаційний центр підтримки мешканців Тернопільської області

Навесні на території Тернопільської області, що займала чільні позиції з кількості захворілих на коронавірус, як і на решті території України, місцева влада та державні органи ввели обмежувальні заходи щодо роботи підприємств, установ, організацій, громадського транспорту, а також встановили необхідність дотримання «масочного режиму». В той же час, коли офіційні установи та органи не встигали реагувати на поширення інфекції та забезпечувати медиків усім необхідним, з’явилися нові волонтерські ініціативи, що почали свою діяльність з виготовлення захисних щитків та пошиття халатів для медперсоналу, надання допомоги з підвезення медпрацівників, закупівлі продуктів харчування для вразливих груп населення.

Проте всі вони стосувалися одного аспекту - надання саме гуманітарної допомоги. Але під час соціальної ізоляції, дистанційної форми роботи, обмеженості роботи державних та місцевих органів влади у людей виникає все більше проблем – психологічних розладів, юридичних труднощів з написанням і оформленням документів, отриманням роз’яснень та консультацій. Загалом, немає узагальненої інформації щодо можливостей отримання допомоги.

Проаналізувавши ситуацію, наша благодійна організація «Міжнародний благодійний фонд «Галицька громада» розробила концепцію «Інформаційного центру з подолання пандемії» та почала втілювати цю ідею в життя. Ініціатива передбачає надання інформаційної, психологічної та юридичної підтримки мешканцям Тернопільської області, фіксацію випадків порушення прав людини правоохоронними органами, збір потреб медзакладів та окремих громадян і пошук ресурсів для їх задоволення. Зокрема було створено "гарячу лінію", отримано 10 ліцензій від компанії «Terrasoft» на CRM-систему для фіксації звернень в рамках боротьби з COVID-19.

105455704 3254154467961282 3087186802247059351 n

Ми шукали волонтерів для роботи на цій «гарячій лінії», але завдяки координаторці проекту, яка сама є внутрішньо переміщеною особою, ми залучили до роботи операторами на гарячу лінію людей з числа ВПО. Також, партнером в даному проекті став Гуманітарний штаб Тернопільського району по боротьбі з COVID-19, в який крім керівника нашої організації входили представники медичних закладів та бізнесу. Завдяки Штабу на задоволення потреб медиків у засобах захисту було залучено близько 800 тис. грн.

Міжнародний фонд «Відродження» також підтримав нашу ініціативу в рамках програми «Людяність і взаємодопомога» і виділив 50 тис. грн. на проект «Захистимо медиків Тернопільщини», частиною якого є Інфоцентр. 

105375159 1251081318569914 8833260016738325893 n

За час функціонування центру було прийнято близько сотні дзвінків з усієї території України, зокрема звернення від лікарень з проханням допомогти із засобами індивідуального захисту, а також запити, які стосувалися порушення прав людини правоохоронцями. Разом з партнерами з Асоціації українських моніторів дотримання прав людини ми доєдналися до моніторингу порушення прав людини працівниками поліції, а також надали номери «гарячої лінії» для повідомлення про дані порушення. Так, юрист проекту допоміг мешканцю Тернополя оскаржити постанову про порушення карантинних вимог та вчинення спротиву поліцейським. Завдяки його допомозі заявник звернувся до Державного бюро розслідувань і вже правоохоронцям вже повідомлено про підозру у вчинені кримінального провопорушення. Ця ситуація широко висвітлювалася в ЗМІ.

Окрім того, до нас надійшло багато прохань про психологічну допомогу. Необхідність такої підтримки виникла у зв'язку з тим, що люди тривалий час перебували в ізоляції. За допомогою зверталися громадяни з усієї країни - від еко-активістів з Харківщини до мешканки Закарпатської області. Згодом цей напрямок переріс в групу психологічної підтримки «Коло», де психологи-волонтери погодилися брати на безкоштовний супровід клієнтів Інформаційного центру.

Впроваджуючи ідею Інформаційного центру протидії пандемії, ми ставили за мету напрацювати алгоритм дій та консолідації в надзвичайних ситуаціях та апробувати його для застосування під час другої хвилі захворювання, а також разом з партнерами надати рекомендації щодо вдосконалення роботи правоохоронних органів.

Одним з проблемних моментів у роботі даного напрямку стала відсутність охочих працювати операторами «гарячої лінії» на волонтерських засадах, незважаючи на можливість дистанційної роботи з вільним графіком. Але ми пропрацювали цей період на власних людських ресурсах, і тепер, готуючись до наступної можливої хвилю захворювання, вже набираємо і готуємо нових людей у команді. Зараз у центрі працює 4 людини та вже існує домовленість  про залучення 5 осіб з інвалідністю до оплачуваної роботи операторами Інфоцентру.

Також, ми плануємо дещо переформатувати ідею та розширити спектр послуг. Гаряча лінія буде використовуватися для розвитку соціального підприємництва, залучення волонтерів та, звісно, юридичної та психологічної підтримки.

94483354 267653164403421 327620466116132864 n

© 2020 Всі права захищено.
Цей сайт створено та працює за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Сайт адмініструється ГО «Інститут миру і порозуміння» (ІМіП).
Сайт виконує інформаційно-просвітницьку функцію.